Így meríts ötleteket út közben

Éppen hazalátogattam hétvégére édesanyámékhoz, és úgy döntöttem, hogy nem utazom vissza vasárnap, hanem majd hétfőn reggel anyukámmal meg a barátnőjével együtt indulok munkába. Ilyenkor egy kicsit több időm van felébredni, mielőtt beérnék a munkahelyemre, és elgondolkodhatok az élet nagy dolgain, amikre alap esetben mostanában nagyon ritkán van lehetőségem. a folytonos rohanás, és az, hogy egy pillanatig sem tudom kiüríteni a fejemet, hanem minden irányból fogadnom kell a rám zúduló információ rengeteget, ez teljesen megőrjít néha. Hétvégén is rengeteg dolgot kellett volna elintézni, de úgy éreztem, el kell egy kicsit menekülnöm a világ elől, és jobbnak láttam a vidéki utazást beiktatni.

Munkába menet mindig meghallgatom a kedvenc számaimat és azokból merítek erőt az újabb nehéz napok túléléséhez, de most nem egyedül utaztam, így változott a program. Szinte soha nem szoktam rádiót hallgatni, tényleg csak akkor, ha autóban ülünk, és nem én ülök az anyós ülésen. De ezen a reggelen kivételesen jólesett egy kis kiszakadás a zenei világomból, és csodák csodájára egy nagyon is hasznos reggeli beszélgetésnek lehettem fültanúja az utazás alatt.

Éppen a webáruház készítés árairól faggatta a műsorvezető a vendég webfejlesztőt. azt pontosan nem tudom, hogy hogyan lyukadtak ki ennél a kérdésnél a delikvensek, mert az elején nem figyeltem. Viszont elég érdekes irányt vett a beszélgetés, és hamar rájöttem, hogy régebben, amikor még a munkahelyemen az egyik fő feladataim közé tatozott az árajánlatkérés és kapcsolattartás a különböző kreatív és informatikai szakemberekkel, az akkori viszonylatokhoz képest egy-egy ilyen tervezésnek sokkal borsosabb ára volt. Persze a rádióban a legalapvetőbb szolgáltatásokkal rendelkező webáruházakat árazták be, de még az is hatalmas csökkenést mutatott a korábbi tapasztalataimhoz képest. Ahogy füleltem – közben megpróbáltam kizárni a csacsogó anyám és barátnője által hallatott hangokat – rádöbbentem arra is, hogy a webfejlesztők egyre komplexebb csomagokkal készülnek az ügyfelek teljes kiszolgálása érdekében. Korábban általában az ügyfél, vagy a közvetett ügynökségek végezték a hirdetési felületek, megjelenések gondozását, de most már sok webáruház készítésekor alapból belekalkulálják az árakba. Gyakori, hogy azonnali hírlevél rendszert is beépítenek az alapszolgáltatások közé. Ahogy hallgattam a beszélgetésüket, egyre feleslegesebbnek kezdtem érezni a korábbi kapcsolattartói munkámat. Vajon jelenleg is van még lehetősége egy accountnak érvényesülni a piacon? Vagy most már mindenhova olyan multitaskingra képes embereket keresnek, akik egyik kezükkel webet fejlesztenek, másik kezükkel árajánlatot írnak, közben pedig már fejben a hírlevelek szövegezése és a hirdetési kampányok menedzselése is megvan?

Közben a telefonomon már egyből bújni kezdtem a marketing álláshirdetéseket, mert már ettől a kis reggeli beszélgetős műsortól is hatalmas honvágyam támadt. És a legnagyobb megdöbbenésemre, valóban mindenhova zseniket keresnek, akik egy személyben képesek ellátni azokat a  feladatokat, melyeket korábban két-három, direkt a fő feladatára szakosodott ember végzett el. Már a kocsiból kiszállva, de még úton az iroda felé elhatároztam, hogy én is kérek be webáruház készítésre árakat és megpróbálok majd a legszimpatikusabb webfejlesztőn keresztül puhatolódzni a piac jelenlegi hátterét illetően. És amennyiben jó hírekkel szolgál, lehetséges, hogy visszamegyek a  korábban olyannyira szeretett kapcsolattartói munkakörömbe.